[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 24 - ( 8-1397 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی بازارهای هدف کالاهای صنعتی با فناوری بالای ایران در کشورهای اسلامی
پریسا یعقوبی منظری1، مهدی رضایی2
1- عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی (نویسنده مسئول)
2- عضو هیأت علمی موسسه ی مطالعات و پژوهش های بازرگانی
چکیده:   (3362 مشاهده)
هدف از این مقاله شناسایی بازار هدف صادراتی کالاهای با فناوری بالای ایران به کشورهای اسلامی براساس شاخص­های اقتصادی کشور که برعرضه صادرات ایران تاثیرگذارند و نیز وضعیت کشورهای اسلامی از حیث اقتصادی و محیطی که برتقاضای صادرات ایران مؤثرند، می‌باشد. این مقاله برای شناسائی بازارهای هدف کالاهای با فناوری بالای ایران به کشورهای اسلامی، از مدل پشتیبانی از تصمیم، براساس طبقه‌بندی SITC ویرایش 4، در دوره زمانی 2015-2008 استفاده کرده است.
یافته‌های این مقاله نشان می‌دهد که مهم­ترین بازارهای هدف برای کالاهای با فناوری بالای ایران، بیشتر کشورهای مالزی، قطر، ترکیه و بحرین که رشد اقتصادی و تجارت بالائی را در
سال­های اخیر تجربه کرده‌اند می‌باشد؛ لذا تمرکز برنیاز این کشورها به کالاهای با فناوری بالا همراه با در نظر گرفتن مزیت­های کشور در تولید این کالاها، می‌تواند منجر به بهبود صادرات ایران در این کالاها شود.
واژه‌های کلیدی: صادرات، کالاهای با فناوری بالا، مدل پشتیبانی از تصمیم، کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی
متن کامل [PDF 248 kb]   (1164 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1397/8/23 | پذیرش: 1397/8/23 | انتشار: 1397/8/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Definition of Export Markets for Iran’s High- Tech Manufacturing Goods in Islamic Countries. mieaoi 2018; 7 (24) :89-110
URL: http://mieaoi.ir/article-1-732-fa.html

یعقوبی منظری پریسا، رضایی مهدی. شناسایی بازارهای هدف کالاهای صنعتی با فناوری بالای ایران در کشورهای اسلامی. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1397; 7 (24) :89-110

URL: http://mieaoi.ir/article-1-732-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 24 - ( 8-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645