[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 34 - ( 3-1400 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر شایستگی‌های محوری در صنعت بانکداری بر واکنش‌های مثبت رفتاری مصرف‌کنندگان
نادر اسکندری1 ، محمد باشکوه اجیربو 2، حسین رحیمی کلور3
1- کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
2- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران (نویسنده مسئول) ، mohammadbashokouh@gmail.com
3- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
چکیده:   (2183 مشاهده)
در فضای به‌شدت رقابتی امروز، بانک­ها برخورداری از شایستگی‌های محوری را نوعی استراتژی تجاری می‌بینند که باعث می‌شود بر اعتبارشان افزوده شود و سهم‌شان در بازار افزایش یابد. شایستگی‌های محوری مجموعه‌ای از مهارت‌های ویژه است که یک شرکت یا سازمان را قادر می‌سازد محصولات یا خدماتی منحصربه‌فرد به مصرف­کنندگان ارائه دهد و از این طریق واکنش مثبت آنها را برانگیزد. استفاده از ابزار شایستگی محوری به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری بر نقاط قوت خود تمایزی قابل‌توجه نسبت به رقبا کسب کند. هدف از پژوهش حاضر، تبیین اثر شایستگی­های محوری صنعت بانکداری بر واکنش های مصرف­کنندگان است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی است و ازنظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان صنعت بانکداری در شهر اردبیل به تعداد نامحدود بودند که 460 نمونه از طریق پرسش‌نامه استاندارد 37 گزینه ای مورد ارزیابی قرار گرفتند. روایی پرسش‌نامه از روش صوری و محتوایی، و روایی همگرا و تحلیل عاملی تأییدی، و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد تأیید قرار گرفته است. جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش PLS استفاده شده و نتایج گویای آن است که تمامی فرضیه‌ها مورد تأیید قرار گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان داد که شایستگی‌های محوری منجر به واکنش مثبت مصرف‌کننده می‌شود. همچنین تلاش در جهت افزایش رضایت‌مندی و  اعتماد مشتریان نیز باعث افزایش تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت، افزایش وفاداری و در نهایت قصد خرید آنها می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: شایستگی محوری، رضایت، اعتماد، تبلیغات دهان‌به‌دهان، قصد خرید، وفاداری
متن کامل [PDF 776 kb]   (646 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/5/5 | پذیرش: 1400/2/13 | انتشار: 1400/3/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eskandari N, Bashokouh ajirlo M, Rahimi kolour H. Investigating the effect of core competencies in the banking industry on positive behavioral responses of consumers. mieaoi 2021; 10 (34) :285-317
URL: http://mieaoi.ir/article-1-972-fa.html

اسکندری نادر، باشکوه اجیربو محمد، رحیمی کلور حسین. بررسی تأثیر شایستگی‌های محوری در صنعت بانکداری بر واکنش‌های مثبت رفتاری مصرف‌کنندگان. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1400; 10 (34) :285-317

URL: http://mieaoi.ir/article-1-972-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 34 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645