:: دوره 8، شماره 28 - ( 7-1398 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
الگو یابی معادلات ساختاری رابطه بین بانکداری الکترونیک ورضایت مشتریان (مورد مطالعه:شعب بانک ملی شهرستان سیرجان)
حمید بابایی میبدی1 ، اسداله علیرضایی 2
1- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه میبد، میبد، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران (نویسنده مسئول)
چکیده:   (3600 مشاهده)
امروزه بانکداری الکترونیک به دلیل سرعت، کارآیی، کاهش هزینه­ها و بهره­برداری از فرصت­های زودگذر عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است. بدیهی است کاربرد بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری هنگامی مفید ارزیابی می­شود که سرمایه­گذاری­های انجام شده از جانب بانک­ها در این زمینه، سودآوری آن­ها را افزایش دهد و رضایت مشتریان را بهبود بخشد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان انجام شده  است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می­باشد برای انجام این پژوهش پرسش‌نامه­های صادقی و پاراسورامن  پس از اطمینان پایایی وروایی محتوای آن در بین 380 نفر توزیع شد که در نهایت 378پرسش‌نامه گردآوری شد برای بررسی فرضیه­ها از نرم افزار لیزرل استفاده شد. سپس مدل مفهومی پژوهش از طریق مدل­های معادله ساختاری برازش شدند. نتایج نشان داد که بین بانکداری الکترونیک (و نیز ابعاد آن)و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: بانکداری الکترونیک، رضایت مشتریان، شعب بانک ملی سیرجان.
متن کامل [PDF 240 kb]   (1268 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1397/8/25 | پذیرش: 1398/7/16 | انتشار: 1398/8/18


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 28 - ( 7-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها