@ARTICLE{Beigi firoozi, author = {Zarei, Ghasem and Kazemi, Zahra and beigi firoozi, Allahyar and }, title = {Determining the level of efficiency and segmentation of of Sepah Bank}, volume = {10}, number = {35}, abstract ={افزایش کارایی بانک‌ها یکی از اقدامات اساسی در مسیر توسعه اقتصادی کشورها و شناخت بخش‌بندی شعب براساس رضایت مشتریان، به‌منظور اتخاذ جهت­گیری استراتژیک بانک‌ها، ضروری است. هدف از پژوهش حاضر نعیین سطح کارایی شعب بانک سپه به‌منظور بخش­بندی شعب براساس رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بوده است. این پژوهش توصیفی از نوع زمینه‌یابی و از نوع مطالعات کاربردی بوده است و داده‌های موردنظر با استفاده از پرسش‌نامه مبتنی بر مؤلفه­های کیفیت‌ ادراک‌ شده خدمات ارائه شده توسط زیتمل و همکارانش (2000) گردآوری شد. روایی پرسش‌نامه با استفاده از روایی صوری و محتوایی و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری، 41 شعبه بانک سپه استان خورستان بوده است و از بین مشتریان تعداد 384 نفر با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. در این مطالعه برای بررسی سطح کارایی شعب از روش تحلیل پوششی داده­ها با بازدهی متغیر نسبت به مقیاس (BCC-I) در حالت ورودی محور و نرم‌افزار GAMS استفاده شده است. سپس به خوشه­بندی کارایی شعب براساس رضایت مشتریان از کیفیت خدمات در بین شعب کارای سپه استان خوزستان پرداخته شده است. نتایج یافته‌های حاصل نشان می­دهد که مشتریان خوشه اول (کاراترین شعبه­ها) بیشترین اهمیت را به استفاده از تجهیزات مدرن در شعب و پاکیزگی و تمیزی، به‌کار بردن کارمندانی متخصص در جایگاه شغلی‌شان و خلق اعتماد، امنیت مالی در ذهن مشتریانشان داده­اند، همچنین عوامل مربوط به «پاسخ‌گویی» و «همدلی»، بیشترین نمره را از مشتریان خوشه اول دریافت نموده‌اند. }, URL = {http://mieaoi.ir/article-1-1032-fa.html}, eprint = {http://mieaoi.ir/article-1-1032-fa.pdf}, journal = {Islamic Economics & Banking}, doi = {}, year = {2021} }