[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 35 - ( 6-1400 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین سطح کارایی و بخش‌بندی شعب بانک سپه
قاسم زارعی1 ، زهرا کاظمی2 ، الله یار بیگی فیروزی 3
1- دانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم انسانی
2- کارشناسی ارشد مدیریت بازگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور تهران غرب
3- هیات علمی دانشگاه پیام نور گروه مدیریت بازرگانی (نویسنده مسئول) ، beigi.firoozi1365@gmail.com
چکیده:   (2534 مشاهده)
افزایش کارایی بانک‌ها یکی از اقدامات اساسی در مسیر توسعه اقتصادی کشورها و شناخت بخش‌بندی شعب براساس رضایت مشتریان، به‌منظور اتخاذ جهت­گیری استراتژیک بانک‌ها، ضروری است. هدف از پژوهش حاضر نعیین سطح کارایی شعب بانک سپه به‌منظور بخش­بندی شعب براساس رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بوده است. این پژوهش توصیفی از نوع زمینه‌یابی و از نوع مطالعات کاربردی بوده است و داده‌های موردنظر با استفاده از پرسش‌نامه مبتنی بر مؤلفه­های کیفیت‌ ادراک‌ شده خدمات ارائه شده توسط زیتمل و همکارانش (2000) گردآوری شد. روایی پرسش‌نامه با استفاده از روایی صوری و محتوایی و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری، 41 شعبه بانک سپه استان خورستان بوده است و از بین مشتریان تعداد 384 نفر با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. در این مطالعه برای بررسی سطح کارایی شعب از روش تحلیل پوششی داده­ها با بازدهی متغیر نسبت به مقیاس (BCC-I) در حالت ورودی محور و نرم‌افزار GAMS استفاده شده است. سپس به خوشه­بندی کارایی شعب براساس رضایت مشتریان از کیفیت خدمات در بین شعب کارای سپه استان خوزستان پرداخته شده است. نتایج یافته‌های حاصل نشان می­دهد که مشتریان خوشه اول (کاراترین شعبه­ها) بیشترین اهمیت را به استفاده از تجهیزات مدرن در شعب و پاکیزگی و تمیزی، به‌کار بردن کارمندانی متخصص در جایگاه شغلی‌شان و خلق اعتماد، امنیت مالی در ذهن مشتریانشان داده­اند، همچنین عوامل مربوط به «پاسخ‌گویی» و «همدلی»، بیشترین نمره را از مشتریان خوشه اول دریافت نموده‌اند.
واژه‌های کلیدی: بخش‌بندی، کارایی، رضایت مشتریان، کیفیت خدمات
متن کامل [PDF 932 kb]   (594 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/11/10 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei G, Kazemi Z, beigi firoozi A. Determining the level of efficiency and segmentation of of Sepah Bank. mieaoi 2021; 10 (35) :73-100
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1032-fa.html

زارعی قاسم، کاظمی زهرا، بیگی فیروزی الله یار. تعیین سطح کارایی و بخش‌بندی شعب بانک سپه. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1400; 10 (35) :73-100

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1032-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 35 - ( 6-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645