[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 41 - ( 12-1401 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل ارتقای برند بانک ملی ایران:رویکردی آمیخته
احسان درستکار1 ، علی یعقوبی پور 2، محمد منتظری3 ، عباس شول4
1- دانشجو دکتری،گروه مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاداسلامی واحدسیرجان،سیرجان،ایران.
2- استادیار،گروه مدیریت، دانشگاه آزاداسلامی واحدسیرجان،سیرجان،ایران (نویسنده مسئول) ، yaghoubipoor@iau.ac.ir
3- استادیار،گروه مدیریت،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران.
4- دانشیار، گروه مدیریت صنعتی،دانشگاه ولی عصر(عج)رفسنجان،رفسنجان،ایران.
چکیده:   (1098 مشاهده)
در حالی که مطالعات زیادی به اهمیت برندسازی به عنوان یک مولفه مهم در بازاریابی اشاره کرده­اند تاکنون مدل‌های بومی زیادی در رابطه با عوامل موثر بر ارتقای برند یک بانک در ایران معرفی نشده است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل ارتقای برند بانک ملی ایران، به عنوان بزرگ­ترین بانک جهان اسلام انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) انجام شده است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 13 نفر از مسئولین ادارات کل بانک ملی ایران بوده و در بخش کمی نیز نمونه‌ای متشکل از 400 نفر از مشتریان بانک ملی انتخاب شده است. برای گردآوری داده‌ها در بخش کیفی و کمی به ترتیب از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در بخش کیفی پژوهش از تئوری داده‌بنیاد برای شناسایی مولفه‌های الگوی ساز و کارهای ارتقای برند بانک ملی ایران استفاده شده و در بخش کمی از روش حداقل مربعات جزئی برای اعتبارسنجی مدل پیشنهادی استفاده شده است. در فاز نهایی این تحقیق با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به رتبه‌بندی مولفه‌های ارتقای برند بانک ملی ایران پرداخته شده است. نتایج حاصل از اعتبارسنجی الگوی پیشنهادی با تکنیک حداقل مربعات جزئی، نشان داد که مدل پیشنهادی در این تحقیق از اعتبار مطلوبی برخوردار است. همچنین اولویت‌بندی معیارها نشان داد که معیار ارزش ویژه برند، معیار ارتقاء برند، و معیار برنامه‌ریزی راهبردی برندسازی به ترتیب از بالاترین اهمیت برخوردارند.
شماره‌ی مقاله: 2
واژه‌های کلیدی: برندسازی، ارتقاء برند، بانک ملی ایران، راهبرد برندسازی
متن کامل [PDF 1302 kb]   (612 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/5/18 | پذیرش: 1401/7/15 | انتشار: 1401/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dorostkar E, Yaghoubipoor A, Montazeri M, Shoul A. Designing a Bank Melli Iran Brand Promotion Model: A Mixed ApproachAbstract. mieaoi 2023; 11 (41) : 2
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1248-fa.html

درستکار احسان، یعقوبی پور علی، منتظری محمد، شول عباس. طراحی مدل ارتقای برند بانک ملی ایران:رویکردی آمیخته. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1401; 11 (41) :29-59

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1248-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 41 - ( 12-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645