ریسک عملیاتی،اغلبناشیازگسترهوسیعیازاحتمالاتبروزخطاو نقصاندرعملیاتخاصبنگاهتجارییامالیهستند. اینریسکحاصلخطایانسانی،رایانهو برنامههایآن،خطادرتصمیمگیریوحتیزیانهایحاصلازانواعاختلاس است. این مطالعه به شناسایی و ارزیابی ریسک عملیاتی فرآیند مدیریت اطلاعات، ارتباطات و فعالیتهای خدمات مشتریان بانک انصار میپردازد. نوع پژوهش در این مطالعه بهعنوان یک پژوهش کاربردی و روش پژوهش آن از نوع توصیفی-پیمایشی است. در این مطالعه از روش پرسشنامه و مصاحبه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. محدودهمکانیاینتحقیقشاملحوزه خدمات مشتریانبانکانصار،واقعدرشهرتهران میباشد. اینتحقیقدردیماهسال1396صورتگرفتهاست. برای تجزیه و تحلیل حالات ریسک و آثار آن از روشFMEAاستفاده شده است. باتوجهبهنتایجبهدستآمدهازمتوسط RPN ریسکهای شناسایی شده خبرگان بانک انصار، عواملمدیریت درون سازمانیونیروی انسانی بهترتیبدارایبیشرینتعدادریسکهایعملیاتیازمجموعکلریسکهایعملیاتیشناساییشدهمیباشند.نتایج این پژوهش همچنین موید آن است که عوامل بیرونی دارای کمترین اهمیت در مدیریت ریسک عملیاتی خدمات مشتریان بانک انصار هستند.
sadeghi B, Yazdani M. Identification and assessment of operational risk in Prosses of information management, communication and customer service activities in Ansar Bank. mieaoi 2020; 9 (31) :221-246 URL: http://mieaoi.ir/article-1-879-fa.html
صادقی عمروآبادی بهروز، یزدانی محمد. شناسایی و ارزیابی ریسک عملیاتی فرآیند مدیریت اطلاعات، ارتباطات و فعالیتهای خدمات مشتریان بانک انصار. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1399; 9 (31) :221-246