AU - Khadmalizadeh, Amir TI - Perspectives of studying and teaching macroeconomics with an Islamic approach(Critique of the current situation and present a new approach) PT - JOURNAL ARTICLE TA - mieaoi JN - mieaoi VO - 10 VI - 35 IP - 35 4099 - http://mieaoi.ir/article-1-1038-fa.html 4100 - http://mieaoi.ir/article-1-1038-fa.pdf SO - mieaoi 35 AB  - یادگیری و آموزش در طول تاریخ، نقش به‌سزایی در رشد و تکامل علوم بشری داشته است. مطالعه درست و آموزش کارآمد اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی، می‌تواند به رشد این شاخه مهم از اقتصاد کمک نموده، تقاضا برای آن را به‌خصوص در جامعه‌های اسلامی افزایش دهد. هدف از این نوشتار، که با روش تحلیل انتقادی انجام شده، بررسی و نقد رویکردهای مطالعه و آموزش اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی در رشته اقتصاد اسلامی است که به‌دنبال آن از رویکرد تطبیقی- انتقادی برای آموزش این درس در مقطع کارشناسی ارشد در شرایط گذار جامعه به‌سوی جامعه ایده‌آل اسلامی، سخن گفته شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که نظریه اقتصاد کلان با رویکردی اسلامی، به‌طور کافی و مؤثر تبیین نشده است. و در مراکز علمی-پژوهشی و تصمیم‌گیری اقتصادی، تقاضای مؤثری برای آن وجود نداشته است. و اینکه آموزش تطبیقی - انتقادی این درس، به همراه انجام مطالعات آماری، موجب افزایش اثربخشی و تقاضای مؤثر برای آن می‌شود. CP - IRAN IN - Faculty of Economics, Allameh Tabataba’i University LG - eng PB - mieaoi PG - 143 PT - Research YR - 2021