RT - Journal Article T1 - Study the factors affecting on customer satisfaction from different banks in Iran JF - mieaoi YR - 2021 JO - mieaoi VO - 10 IS - 34 UR - http://mieaoi.ir/article-1-944-fa.html SP - 241 EP - 261 K1 - Customer satisfaction K1 - Bank K1 - factors effects K1 - Economic analysis AB - اهداف پژوهش، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک­های مختلف دولتی و خصوصی شامل بانک­های ملی، پاسارگاد و مهر اقتصاد بوده که بر روی 384 مراجعه‌کننده که به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­بندی‌شده مورگان انتخاب شدند، در منطقه 3 تهران در سال 1397 اجرا شد. متدلوژی تحقیق، استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمالیتی داده­ها و به‌کارگیری آزمون تی تست و تحلیل رگرسیونی لجستیک (مدل لاجیت) بوده است. طبق نتایج، پایایی پرسش‌نامه­ها از طریق آلفای کرونباخ 80/0 برآورد شد. متغیرها براساس آزمون مربوطه تماماً نرمال بود. طبق مدل برآورد شده، عوامل کیفی سرویس‌های بانکی در بانک­های ملی و پاسارگاد بترتیب 100 و 2/98 درصد و متغیر عوامل فیزیکی و ملموس در بانک مهراقتصاد 9/93 درصد و بیشترین اثر معنی‌داری از لحاظ آماری بر رضایت مشتریان داشته­اند. LA eng UL http://mieaoi.ir/article-1-944-fa.html M3 ER -