1- استادیار، مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، واحدخوی، مرکزقره ضیالدین، دانشگاه آزاداسلامی، خوی، ایران (نویسنده مسئول) ، taghi.mohamadi1356@gmail.com 2- استادیار ،مدیریت صنعتی ، گروه مدیریت ، واحد خوی، مرکز قره ضیالدین، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران 3- استادیار ،مدیریت منابع انسانی ، گروه مدیریت ، واحد سراب، ،دانشگاه آزاد اسلامی، سراب، ایران
چکیده: (751 مشاهده)
هدف:هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش اقدامات مدیریت منابع انسانی (ارزیابی عملکرد) در عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی جواخلاقی در کارکنان ادارههای کل بانکهای ملی شمال غرب کشور میباشد. روش شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان ادارههای کل سازمانهای دولتی کشور شامل 304 نفر تشکیل دادند. از این میان با توجه به جدول مورگان تعداد 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که 175پرسش نامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده توزیع شد. ابزار مورد استفاده این تحقیق شامل سه پرسش نامه عملکرد سازمانی اچیو (هرسی و گلداسمیت، 2003)، پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن(1988) و پرسش نامه ارزیابی عملکردرابینز(2005) میباشد. همچنین میزان پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد و با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ همه متغیرها بالاتر از 70/0 بود پایایی پرسش نامه مورد تایید قرار گرفت.
Mohammadi T, abdollahzade R, ghorbani S. nvestigating the impact of human resource management measures on organizational performance with regard to the role of moral mediator of the employees of the general offices of the national banks in the northwest of the country. mieaoi 2023; 12 (45) : 13 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1324-fa.html
محمدی تقی، عبداله زاده رضا، قربانی صابر. بررسی تاثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی جواخلاقی کارکنان اداره های کل بانکهای ملی شمال غرب کشور. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (45) :323-344