[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی جواخلاقی کارکنان اداره های کل بانکهای ملی شمال غرب کشور
تقی محمدی1 ، رضا عبداله زاده2 ، صابر قربانی3
1- استادیار، مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، واحدخوی، مرکزقره ضیالدین، دانشگاه آزاداسلامی، خوی، ایران (نویسنده مسئول) ، taghi.mohamadi1356@gmail.com
2- استادیار ،مدیریت صنعتی ، گروه مدیریت ، واحد خوی، مرکز قره ضیالدین، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران
3- استادیار ،مدیریت منابع انسانی ، گروه مدیریت ، واحد سراب، ،دانشگاه آزاد اسلامی، سراب، ایران
چکیده:   (754 مشاهده)
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش اقدامات مدیریت منابع انسانی (ارزیابی عملکرد) در عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی جواخلاقی در کارکنان اداره‌های کل بانک‌های ملی شمال غرب کشور می‌باشد.
روش شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کارکنان اداره‌های کل سازمانهای دولتی کشور شامل 304 نفر تشکیل دادند. از این میان با توجه به جدول مورگان تعداد 175 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که 175پرسش نامه به روش نمونه گیری تصادفی ساده توزیع شد. ابزار مورد استفاده این تحقیق شامل سه پرسش نامه عملکرد سازمانی اچیو (هرسی و گلداسمیت، 2003)، پرسشنامه جو اخلاقی ویکتور و کولن(1988) و پرسش نامه ارزیابی عملکردرابینز(2005) می‌باشد. همچنین میزان پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد و با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ همه متغیرها بالاتر از 70/0 بود پایایی پرسش نامه مورد تایید قرار گرفت.
شماره‌ی مقاله: 13
واژه‌های کلیدی: عملکرد سازمانی: جو اخلاقی، ارزیابی عملکرد، اقدامات منابع انسانی، کارکنان اداره های کل سازمانهای دولتی
متن کامل [PDF 1120 kb]   (407 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/8/25 | پذیرش: 1401/11/19 | انتشار: 1402/10/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi T, abdollahzade R, ghorbani S. nvestigating the impact of human resource management measures on organizational performance with regard to the role of moral mediator of the employees of the general offices of the national banks in the northwest of the country. mieaoi 2023; 12 (45) : 13
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1324-fa.html

محمدی تقی، عبداله زاده رضا، قربانی صابر. بررسی تاثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی جواخلاقی کارکنان اداره های کل بانکهای ملی شمال غرب کشور. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (45) :323-344

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1324-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4691