1- دانشجوی دکتری سیاست گذاری بازرگانی دانشگاه گیلان (نویسنده مسئول) ، vahiddal13@gmail.com 2- عضو هیئت علمی دانشکده مدیرت واقتصاد دانشگاه گیلان 3- کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه ایلام
چکیده: (370 مشاهده)
پژوهش حاضر، باهدف بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر عملکرد مالی با نقش میانجی بازاریابی اجتماعی در بانکها انجام گرفت. پژوهش حاضر یک پژوهش کاربردی از نوع علی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارشناسان و مدیران حوزههای کسبوکار و برنامهریزی بانکهای دولتی استان لرستان (بانک ملّی ایران، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک توسعه صادرات ایران، بانک توسعه تعاون، پستبانک ایران) که تعداد آنها 100 نفر بود، تشکیل داده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران ٨٠ نفر از کارکنان تعیین گردید که با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای بررسی برازش مدل مفهومی از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری و نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که رسانههای اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مالی دارد، رسانههای اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی اجتماعی دارد، بازاریابی اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مالی دارد، همچنین رسانههای اجتماعی از طریق بازاریابی اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مالی دارد.
Dalvand V, malekakhlagh E, dalvand M. Analysis of social media impact on financial performance with the mediating role of social marketing in banks. mieaoi 2026; 14 (50) : 2 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1611-fa.html
دالوند وحید، ملک اخلاق اسماعیل، دالوند مرضیه. تحلیل تأثیر رسانههای اجتماعی بر عملکرد مالی با نقش میانجی عملکرد بازاریابی اجتماعی در بانکها. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1404; 14 (50) :29-55