1- گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 2- گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، taghizadeh46@yahoo.com 3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (1352 مشاهده)
در دنیای امروزه، سازمانها با حجم انبوهی از دادهها سروکار داشته که آنها را ناگزیر به استفاده از سامانههای اتوماسیون اداری کرده است. در این راستا استفاده از داشبورد مدیریتی جهت دسترسی سریع به دادهها طبقهبندی شده و تجزیه و تحلیل انها مورد بسیاری از سازمانها قرار گرفته است. هدف از نگارش تحقیق حاضر ارائه مدلی برای سنجش داشبورد مدیریتی در سامانه اتوماسیون اداری بانک تجارت میباشد. تحقیق حاضر به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل خبرگان بانک تجارت (10 نفر) بودند. در این تحقیق از مطالعات کتابخانهای برای جمعآوری مدلهای موجود در سطح جهان استفاده شد. روش گردآوری دادهها شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته از خبرگان بود. روش تجزیه و تحلیل دادهها، کدگذاری است. در این پژوهش، با بهرهگیری از نظرات خبرگان این سازمان و طی فرایند کدگذاری، مدل اولیه تحقیق شامل سه بعد اصلی عوامل مربوط به مشتریان (شامل مؤلفههای ویژگیهای عملیاتی، شخصیسازی اطلاعات مشتری و محتوای داشبورد)، عوامل فنی (شامل مؤلفههای ویژگیهای عینی و سهولت) و عوامل سازمانی (شامل مؤلفههای عوامل ساختاری، تصمیمگیری مدیران و پایش و کنترل) به دست آمد.
kaviani F, taghizadeh H, heydari A. Designing the development model of the management dashboard in the administrative automation system of Tejarat Bank. mieaoi 2023; 12 (44) : 19 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1649-fa.html
کاویانی نیا فرزاد، تقی زاده هوشنگ، حیدری سید عباس. طراحی مدل توسعه ای داشبورد مدیریتی در سامانه اتوماسیون اداری بانک تجارت. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (44) :463-485