[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 44 - ( 7-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل توسعه ای داشبورد مدیریتی در سامانه اتوماسیون اداری بانک تجارت
فرزاد کاویانی نیا1 ، هوشنگ تقی زاده2 ، سید عباس حیدری3
1- گروه مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، taghizadeh46@yahoo.com
3- گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (1352 مشاهده)
در دنیای امروزه، سازمانها با حجم انبوهی از دادهها سروکار داشته که آنها را ناگزیر به استفاده از سامانههای اتوماسیون اداری کرده است. در این راستا استفاده از داشبورد مدیریتی جهت دسترسی سریع به دادهها طبقهبندی شده و تجزیه و تحلیل انها مورد بسیاری از سازمانها قرار گرفته است. هدف از نگارش تحقیق حاضر ارائه مدلی برای سنجش داشبورد مدیریتی در سامانه اتوماسیون اداری بانک تجارت میباشد. تحقیق حاضر به روش کیفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل خبرگان بانک تجارت (10 نفر) بودند. در این تحقیق از مطالعات کتابخانهای برای جمعآوری مدلهای موجود در سطح جهان استفاده شد. روش گردآوری دادهها شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته از خبرگان بود. روش تجزیه و تحلیل دادهها، کدگذاری است. در این پژوهش، با بهرهگیری از نظرات خبرگان این سازمان و طی فرایند کدگذاری، مدل اولیه تحقیق شامل سه بعد اصلی عوامل مربوط به مشتریان (شامل مؤلفههای ویژگیهای عملیاتی، شخصیسازی اطلاعات مشتری و محتوای داشبورد)، عوامل فنی (شامل مؤلفههای ویژگیهای عینی و سهولت) و عوامل سازمانی (شامل مؤلفههای عوامل ساختاری، تصمیمگیری مدیران و پایش و کنترل) به دست آمد.
 
شماره‌ی مقاله: 19
واژه‌های کلیدی: داشبورد مدیریتی، عوامل مربوط به مشتریان، عوامل فنی، عوامل سازمانی
متن کامل [PDF 514 kb]   (535 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/2/28 | پذیرش: 1402/5/7 | انتشار: 1402/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kaviani F, taghizadeh H, heydari A. Designing the development model of the management dashboard in the administrative automation system of Tejarat Bank. mieaoi 2023; 12 (44) : 19
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1649-fa.html

کاویانی نیا فرزاد، تقی زاده هوشنگ، حیدری سید عباس. طراحی مدل توسعه ای داشبورد مدیریتی در سامانه اتوماسیون اداری بانک تجارت. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (44) :463-485

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1649-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 44 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710