[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 40 - ( 9-1401 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
پسآیندهای شباهت با سایر مشتریان در صنعت رستوران
عباس سنگی نور پور
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران ، abbas.sangi@bonabiau.ac.ir
چکیده:   (51 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش ادراک از شباهت با سایرین در شکل گیری تجربه مشتریان صنعت رستوران است. با استناد به مدل پیاز فرایند پژوهش، پژوهش حاضر دارای گرایش کاربردی، رویکرد قیاسی، استراتژی پیمایشی، انتخاب روش تک روشه، و افق زمانی تک مقطعی می باشد. برای پایه ریزی فرضیه ها، از یک مدل مفهومی استفاده شده است و براساس داده هائی که به روش نمونه گیری در دسترس از 121 نفر از مشتریان رستورانهای لوکس در شمال غرب ایران گرد آوری شده است، در قالب مدلیابی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته اند. نتایج داده ها از تاثیر مثبت ادراک از شباهت با سایر مشتریان بر تناسب خود با تصویر ذهنی و برند، تناسب خود با تصویر ذهنی بر تناسب خود با برند، تناسب خود با برند بر تجربه مشتری، و همچنین، میانجیگری تناسب خود با برند بین تناسب خود با تصویر ذهنی و تجربه مشتری حکایت دارد. اما شواهد متقنی مبنی بر تاثیر مثبت تناسب خود با تصویر ذهنی بر تجربه مشتری و نیز، نقش میانجی تناسب خود با تصویر ذهنی بین ادراک از شباهت با سایر مشتریان و تناسب خود با برند بدست نیامد. آزمون مدل پیشنهادی تحقیق برای اولین بار و در جامعه مورد نظر از جنبه های نوآورانه آن بشمار می آید. پیشنهاداتی به مدیران مربوطه و نیز محققات آتی ارائه شده است.
 
شماره‌ی مقاله: 17
واژه‌های کلیدی: ادراک از شباهت با سایر مشتریان، تناسب خود با تصویر ذهنی، تناسب خود با برند، تجربه مشتری، صنعت رستوران
متن کامل [PDF 926 kb]   (21 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/6/4 | پذیرش: 1401/8/26 | انتشار: 1401/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

SANGI NOUR POUR A. Consequences of similarity to other customers in restaurant industry. mieaoi 2022; 11 (40) : 17
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1692-fa.html

سنگی نور پور عباس. پسآیندهای شباهت با سایر مشتریان در صنعت رستوران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1401; 11 (40) :399-423

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1692-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 40 - ( 9-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4714