[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 14، شماره 50 - ( 12-1404 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با رضایت مشتری و جذابیت سازمانی در نظام بانکی با نقش میانجی شهرت سازمان
عیسی نیازی1 ، رامین باقری2 ، صادق فراهی3
1- استادیار، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران (نویسنده مسئول) ، e.niazi@gu.ac.ir
2- استادیار، گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی شرق گلستان، گنبدکاووس، ایران.
3- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و حسابداری، موسسه آموزش عالی شرق گلستان، گنبدکاووس، ایران.
چکیده:   (80 مشاهده)

تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با رضایت مشتری و جذابیت سازمانی با نقش میانجی شهرت سازمان انجام شده است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مشتریان شعب بانک­های ملی، صادرات، ملت و قوامین گرگان می­باشند که با توجه به تعداد زیاد اعضای جامعه آماری، حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه‌گیری، غیراحتمالی در دسترس می­باشد. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد که روایی آن طبق نظر اساتید و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ 0.81 مورد تایید قرار گرفته است، استفاده شد.  نتایج این تحقیق نشان می‌دهند که مسئولیت اجتماعی می‌تواند به طور معناداری بر شهرت و رضایت مشتری تأثیر بگذارد و همچنین جذابیت سازمانی را افزایش دهد. این نتایج تأکید می‌کنند که سازمان‌ها با سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مسئولیت اجتماعی سازمانی و تقویت شهرت خود، می‌توانند به بهبود تجربه مشتری، جذب استعدادها و ارتقاء موقعیت خود در بازار کمک کنند. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهند که توجه به مسئولیت اجتماعی و تلاش برای ارتقاء شهرت سازمان می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مهم در دنیای رقابتی امروز محسوب شود. با توجه به نتایج پژوهش‌های اخیر، به نظر می‌رسد که مسئولیت اجتماعی سازمانی به عنوان یک ابزار استراتژیک در مدیریت برند و بهبود روابط با مشتریان و کارکنان عمل می‌کند. بنابراین، سازمان‌ها باید به تقویت برنامه‌های مسئولیت اجتماعی سازمانی و بهبود شهرت سازمان خود به عنوان یک استراتژی کلیدی برای افزایش رضایت مشتری و جذب استعدادها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 

شماره‌ی مقاله: 20
واژه‌های کلیدی: مسئولیت اجتماعی، رضایت مشتری، نظام بانکی
متن کامل [PDF 639 kb]   (28 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/9/24 | پذیرش: 1403/11/25 | انتشار: 1403/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Niazi E, Bagheri R, Farahi S. Investigating the relationship between social responsibility and customer satisfaction and organizational attractiveness in the banking system with the mediating role of organizational reputation. mieaoi 2026; 14 (50) : 20
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1701-fa.html

نیازی عیسی، باقری رامین، فراهی صادق. بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با رضایت مشتری و جذابیت سازمانی در نظام بانکی با نقش میانجی شهرت سازمان. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1404; 14 (50) :503-528

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1701-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 50 - ( 12-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4692