[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 41 - ( 12-1401 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش تجارت الکترونیک بر افزایش عملکرد شعب بانک سپه
صابر قربانی
استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد سراب، دانشگاه آزاد اسلامی، سراب، ایران ، saber_ghorbani60@yahoo.com
چکیده:   (59 مشاهده)

بانکداری الکترونیکی استفاده از شبکه های الکترونیکی و مخابراتی برای ارائه طیف وسیعی از محصولات و خدمات ارزش افزوده به مشتریان بانک است.با ظهور شبکه جهانی وب، امکان استفاده از وب به عنوان یک ابزار تجاری، هیجان و علاقه زیادی را در سراسر جهان ایجاد کرده است. تعدادی از سازمان های تجاری حتی این چالش را پذیرفته اند تا سایت های مبتنی بر وب خود را بسازند. جوامع تجاری، بنگاه های کوچک و متوسط، سازمان‌ها، بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی، کشورها، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌های آسان‌تر و ارزان‌تر برای پیوند و ارتباط مستقیم با مشتریان خود هستند، زیرا بسیاری از عملیات‌های روزمره در حال خودکار شدن هستند. فعالیت های تجارت الکترونیک با سرعتی باورنکردنی در کشورهای در حال توسعه در حال گسترش است. این به دلیل افزایش آن در دستیابی به فناوری اطلاعات است که زیربنای تجارت الکترونیک است. در حال حاضر بسیاری با استفاده از روشهای تجارت الکترونی و بانکداری نوین بسیاری از فعالیت های بانکی بدون محدویت های زمانی و مکانی به راحتی از طریق گوشی و یا رایانه شخصی قابل انجام است با توجه به انچه بیان گردید  در این تحقیق سعی شده است تا رابطه بین تجارت الکترونیک و عملکرد مالی در شعب بانک سپه منطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گیرد. نتایج تجزیه وتحلیل داده های بدست آمده نشان داد که در سطح آماری 01/0 رابطه مثبت و  معنی داری بین استفاده از تکنیکهای تجارت الکترونیک و عملکرد مالی بانک وجود دارد.
بانکداری الکترونیکی استفاده از شبکه های الکترونیکی و مخابراتی برای ارائه طیف وسیعی از محصولات و خدمات ارزش افزوده به مشتریان بانک است.با ظهور شبکه جهانی وب، امکان استفاده از وب به عنوان یک ابزار تجاری، هیجان و علاقه زیادی را در سراسر جهان ایجاد کرده است. تعدادی از سازمان های تجاری حتی این چالش را پذیرفته اند تا سایت های مبتنی بر وب خود را بسازند. جوامع تجاری، بنگاه های کوچک و متوسط، سازمان‌ها، بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی، کشورها، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌های آسان‌تر و ارزان‌تر برای پیوند و ارتباط مستقیم با مشتریان خود هستند، زیرا بسیاری از عملیات‌های روزمره در حال خودکار شدن هستند. فعالیت های تجارت الکترونیک با سرعتی باورنکردنی در کشورهای در حال توسعه در حال گسترش است. این به دلیل افزایش آن در دستیابی به فناوری اطلاعات است که زیربنای تجارت الکترونیک است. در حال حاضر بسیاری با استفاده از روشهای تجارت الکترونی و بانکداری نوین بسیاری از فعالیت های بانکی بدون محدویت های زمانی و مکانی به راحتی از طریق گوشی و یا رایانه شخصی قابل انجام است با توجه به انچه بیان گردید  در این تحقیق سعی شده است تا رابطه بین تجارت الکترونیک و عملکرد مالی در شعب بانک سپه منطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گیرد. نتایج تجزیه وتحلیل داده های بدست آمده نشان داد که در سطح آماری 01/0 رابطه مثبت و  معنی داری بین استفاده از تکنیکهای تجارت الکترونیک و عملکرد مالی بانک وجود دارد.
 

شماره‌ی مقاله: 19
واژه‌های کلیدی: بانکداری الکترونیک، کیفیت خدمات، سهولت استفاده، تجارت الکترونیک، بانک سپه.
متن کامل [PDF 931 kb]   (26 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/17 | پذیرش: 1401/12/2 | انتشار: 1401/12/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbani S. Investigating the role of e-commerce in increasing the performance of Sepeh Bank branches. mieaoi 2023; 11 (41) : 19
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1778-fa.html

قربانی صابر. بررسی نقش تجارت الکترونیک بر افزایش عملکرد شعب بانک سپه. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1401; 11 (41) :461-477

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1778-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 41 - ( 12-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4732