[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 13، شماره 49 - ( 10-1403 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل کیفیت خدمات حسابداری با رویکرد نظریه داده‌بنیاد
رضا بیداروند1 ، علی جعفری2 ، رسول عبدی1 ، عادل شاه ولی زاده1
1- گروه حسابداری، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
2- گروه حسابداری، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران (نویسنده مسئول) ، alijafari1355@iau.ir
چکیده:   (3 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل کیفیت خدمات حسابداری است. این پژوهش از نظر ماهیت، پژوهش اصیل و از لحاظ هدف، بنیادی و از نظر روش شناخت، توصیفی از نوع پیمایشی و از لحاظ بُعد زمانی، از نوع مقطعی است. بر اساس پارادایم تفسیری و ماهیت داده­ها، این پژوهش یک پژوهش کیفی است که با رویکرد نظریه داده­بنیاد انجام‌ شده است. داده­های پژوهش با استفاده از مصاحبه­های نیمه‌ساختاریافته با 23 نفر از خبرگان، شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران و مشتریان شرکت­های حسابداری، منتخب به روش نمونه­گیری نظری در سال 1403 گردآوری شد و مطابق رهیافت نظریه داده­بنیاد نظام­مند اشتراوس و کوربین (1998) با نسخه 2024 نرم‌افزار مکس­کیودی­اِی مورد تجزیه­وتحلیل قرار گرفت. نتایج به شکل­گیری مدل کیفیت خدمات حسابداری در چارچوب مدل پارادایمی انجامید، که این مدل شامل 7 مقوله برای پدیده محوری، 7 مقوله برای شرایط علّی، 4 مقوله برای راهبردها، 5 مقوله برای شرایط زمینه­ای، 3 مقوله برای شرایط مداخله­گر و 5 مقوله پیامدهای مرتبط با پدیده محوری است. برنامه­های آموزش حسابداری، دانش حسابداران از دنیای کسب­وکار، و تخصص، دانش سیستم اطلاعاتی، خلاق بودن، قابلیت­های فناوری اطلاعات و مهارت­های شخصی و ارتباطی حسابداران از عوامل موثر بر کیفیت خدمات حسابداری، و کیفیت اطلاعات حسابداری، مزیت رقابتی، ارزش درک شده مشتری، رضایتمندی مشتری و وفاداری مشتری پیامدهای آن می­باشند.   
شماره‌ی مقاله: 21
واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات، خدمات حسابداری، نظریه داده بنیاد، مدل
متن کامل [PDF 907 kb]   (2 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/9/6 | پذیرش: 1403/11/18 | انتشار: 1403/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bidarvand R, Jafari A, Abdi R, Shahvalizadeh A. Designing an accounting service quality model with a grounded theory approach. mieaoi 2024; 13 (49) : 21
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1862-fa.html

بیداروند رضا، جعفری علی، عبدی رسول، شاه ولی زاده عادل. طراحی مدل کیفیت خدمات حسابداری با رویکرد نظریه داده‌بنیاد. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1403; 13 (49) :503-532

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1862-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 49 - ( 10-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4722