[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی توسعه توانمندی‌های بستر رسانه های اجتماعی در بهبود مشارکت مشتری در خدمات مالی بیمه ای ایران
مهناز کریمی1 ، حسن اسماعیل پور2 ، حمیدرضا سعیدنیا3
1- دانشجوی دکتری،گروه مدیریت بازرگانی،واحد قزوین،دانشگاه آزاد اسلامی،قزوین ،ایران.
2- استادیارگروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت،واحد تهران مرکز،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران (نویسنده مسئول) ، has.esmaeilpour@iauctb.ac.ir
3- داﻧﺸﻴﺎر ﮔﺮوه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ ، واﺣﺪ ﺗﻬﺮان ﺷﻤﺎل ، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ ، ﺗﻬﺮان ، اﻳﺮان.
چکیده:   (25 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، بررسی توسعه توانمندی‌های بستر رسانه‌های اجتماعی در بهبود مشارکت مشتریان در خدمات مالی بیمه‌ای ایران بوده است. تحقیق حاضر در پی شناسایی و تحلیل عواملی است که نقش بنیادین در توسعه ظرفیت‌های این بستر و ارتقای تعاملات مؤثر میان مشتریان و شرکت‌های بیمه ایفا می‌کنند. در گام نخست، به‌منظور دستیابی به ماهیت شکل‌گیری مفهوم توانمندی‌های رسانه‌های اجتماعی و استخراج مضامین، مقوله‌ها، روابط میان آن‌ها و ارائه مدلی مفهومی در این حوزه، از روش پژوهش کیفی مبتنی بر نظریه داده‌بنیاد استروس کوربین و ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با 10 نفر از خبرگان بهره گرفته شد. در ادامه، به‌منظور تعمیم نتایج کیفی و تحلیل داده‌ها، پرسشنامه‌ای طراحی و در اختیار 440 نفر از مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای شهر تهران قرار گرفت. داده‌های حاصل از این مرحله با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس3 مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که مفهوم توانمندی‌های رسانه‌های اجتماعی در بهبود مشارکت مشتری شامل 18 شاخص در قالب 6 مفهوم عمده است که در مدل مفهومی تحقیق پیاده‌سازی شده‌اند. همچنین، تحلیل روابط میان مؤلفه‌ها بیانگر تأثیرگذاری قابل‌توجه و مناسب در مطالعه کمی بوده است. در نهایت، توسعه ظرفیت‌های رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری استراتژیک، ضمن بازتعریف الگوهای ارتباطی، زمینه‌ساز تعاملات ارزش‌آفرین، تقویت اعتماد متقابل، و افزایش سطح مشارکت آگاهانه مشتریان در خدمات بیمه‌ای ایران شده است. این پژوهش گامی مؤثر در جهت درک بهتر نقش رسانه‌های اجتماعی در تحول صنعت بیمه به شمار آمده است.
 
شماره‌ی مقاله: 21
واژه‌های کلیدی: توسعه توانمندی، رسانه های اجتماعی، بهبود مشارکت مشتری، خدمات مالی بیمه.
متن کامل [PDF 1929 kb]   (11 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/8/19 | پذیرش: 1402/10/10 | انتشار: 1402/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi M, Esmaeilzadeh H, Saeidnia H. Examining the Development of Social Media Platform Capabilities in Enhancing Customer Participation in Iran's Insurance Financial Services. mieaoi 2023; 12 (45) : 21
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1910-fa.html

کریمی مهناز، اسماعیل پور حسن، سعیدنیا حمیدرضا. بررسی توسعه توانمندی‌های بستر رسانه های اجتماعی در بهبود مشارکت مشتری در خدمات مالی بیمه ای ایران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (45) :503-536

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1910-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4732