الگو یابی معادلات ساختاری رابطه بین بانکداری الکترونیک ورضایت مشتریان
(مورد مطالعه:شعب بانک ملی شهرستان سیرجان)
|
حمید بابایی میبدی1 ، اسداله علیرضایی2  |
1- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه میبد، میبد، ایران 2- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران (نویسنده مسئول) |
|
چکیده: (4136 مشاهده) |
امروزه بانکداری الکترونیک به دلیل سرعت، کارآیی، کاهش هزینهها و بهرهبرداری از فرصتهای زودگذر عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است. بدیهی است کاربرد بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری هنگامی مفید ارزیابی میشود که سرمایهگذاریهای انجام شده از جانب بانکها در این زمینه، سودآوری آنها را افزایش دهد و رضایت مشتریان را بهبود بخشد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان انجام شده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی میباشد برای انجام این پژوهش پرسشنامههای صادقی و پاراسورامن پس از اطمینان پایایی وروایی محتوای آن در بین 380 نفر توزیع شد که در نهایت 378پرسشنامه گردآوری شد برای بررسی فرضیهها از نرم افزار لیزرل استفاده شد. سپس مدل مفهومی پژوهش از طریق مدلهای معادله ساختاری برازش شدند. نتایج نشان داد که بین بانکداری الکترونیک (و نیز ابعاد آن)و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
|
|
واژههای کلیدی: بانکداری الکترونیک، رضایت مشتریان، شعب بانک ملی سیرجان. |
|
متن کامل [PDF 240 kb]
(1469 دریافت)
|
نوع مقاله: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1397/8/25 | پذیرش: 1398/7/16 | انتشار: 1398/8/18
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|