[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 28 - ( 7-1398 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
الگو یابی معادلات ساختاری رابطه بین بانکداری الکترونیک ورضایت مشتریان (مورد مطالعه:شعب بانک ملی شهرستان سیرجان)
حمید بابایی میبدی1 ، اسداله علیرضایی 2
1- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه میبد، میبد، ایران
2- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران (نویسنده مسئول)
چکیده:   (3639 مشاهده)
امروزه بانکداری الکترونیک به دلیل سرعت، کارآیی، کاهش هزینه­ها و بهره­برداری از فرصت­های زودگذر عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است. بدیهی است کاربرد بانکداری الکترونیک در صنعت بانکداری هنگامی مفید ارزیابی می­شود که سرمایه­گذاری­های انجام شده از جانب بانک­ها در این زمینه، سودآوری آن­ها را افزایش دهد و رضایت مشتریان را بهبود بخشد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان انجام شده  است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می­باشد برای انجام این پژوهش پرسش‌نامه­های صادقی و پاراسورامن  پس از اطمینان پایایی وروایی محتوای آن در بین 380 نفر توزیع شد که در نهایت 378پرسش‌نامه گردآوری شد برای بررسی فرضیه­ها از نرم افزار لیزرل استفاده شد. سپس مدل مفهومی پژوهش از طریق مدل­های معادله ساختاری برازش شدند. نتایج نشان داد که بین بانکداری الکترونیک (و نیز ابعاد آن)و رضایت مشتریان شعب بانک ملی شهرستان سیرجان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: بانکداری الکترونیک، رضایت مشتریان، شعب بانک ملی سیرجان.
متن کامل [PDF 240 kb]   (1280 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1397/8/25 | پذیرش: 1398/7/16 | انتشار: 1398/8/18
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Babaei Meybodi H, Alirezaei A O. Structural equation modeling of relationship between e-banking and customers satisfaction(Study case: Melli Banks branches of Sirjan Township). mieaoi 2019; 8 (28) :151-171
URL: http://mieaoi.ir/article-1-867-fa.html

بابایی میبدی حمید، علیرضایی اسداله. الگو یابی معادلات ساختاری رابطه بین بانکداری الکترونیک ورضایت مشتریان (مورد مطالعه:شعب بانک ملی شهرستان سیرجان) . نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1398; 8 (28) :151-171

URL: http://mieaoi.ir/article-1-867-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 28 - ( 7-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645