[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 44 - ( 7-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
مدلسازی کسب مزیت رقابتی پایدار در بانکداری شرکتی (مورد مطالعه: بانک‌های خصوصی کشور)
علی سلیمانی بشلی1 ، هرمز مهرانی 2، شادان وهاب زاده منشی،3 ، زهرا علیپور درویشی،4
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده‌ مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران ، ایران.
2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده‌ مدیریت، موسسه آموزش عالی غزالی، قزوین، ایران (نویسنده مسئول). ، Mehrani63@gmail.com
3- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده‌ مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران ، ایران.
4- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران ، ایران.
چکیده:   (649 مشاهده)
این مطالعه با هدف مدلسازی کسب مزیت رقابتی پایدار در بانکداری شرکتی در بانک‌های خصوصی کشور انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف یک پژوهش کاربردی-توسعه‌ای است و از منظر شیوه گردآوری داده‌ها یک پژوهش پیمایشی مقطعی محسوب می‌شود. جامعه مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل خبرگان، اساتید، متخصصان بازاریابی و مدیران بانک‌های خصوصی کشور است. نمونه‌گیری با روش هدفمند انجام شد و با 12 مصاحبه اشباع نظری حاصل شد. در بخش کمی نیز از دیدگاه 384 نفر از مشتریان این صنعت استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته  و پرسشنامه محقق‌ساخته می‌باشد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های گردآوری شده از روش گراندد تئوری و حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافته‌های پژوهشی نشان داد‌مولفه‌های هوشمندی رقابتی، بانکداری دیجیتال، بازاریابی رابطه‌مند و مشتری‌گرایی بر کسب مزیت رقابتی پایدار(پدیده محوری) تاثیرگذارند. همچنین مشخص گردید، مولفه‌های کسب مزیت رقابتی پایدار(پدیده محوری)، کیفیت خدمات بانکی (شرایط زمینه‌ای) و ‌شدت رقابت (شرایط مداخله‌گر) بر راهبرد بازاریابی بانکداری شرکتی (راهبردها) تاثیرگذارند. در نهایت مولفه مذکور منجر به پیامدهایی نظیر رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری، پایداری مالی و روابط بلندمدت با مشتریان می‌شود.
 
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: کسب مزیت رقابتی پایدار، بانکداری شرکتی، صنعت بانکداری
متن کامل [PDF 1474 kb]   (163 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/11/19 | پذیرش: 1402/1/26 | انتشار: 1402/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soleimani Besheli, A, Mehrani H, Vahabzadeh Monshi, S, Alipour Darvishi, Z. Modeling the acquisition of a sustainable competitive advantage in corporate banking (case study: private banks of the country). mieaoi 2023; 12 (44) : 10
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1382-fa.html

سلیمانی بشلی علی، مهرانی هرمز، وهاب زاده منشی، شادان، علیپور درویشی، زهرا. مدلسازی کسب مزیت رقابتی پایدار در بانکداری شرکتی (مورد مطالعه: بانک‌های خصوصی کشور). نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (44) :245-272

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1382-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 44 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4652