[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 13، شماره 47 - ( 5-1403 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
پیشران‌های بین‌المللی سازی: ضرورت شناخت توانمندی‌های داخلی شرکت‌های صنایع ماشین‌آلات صنعتی
رضا نصرالهی سعیدلو1، ناصر فقهی فرهمند2، مجتبی رمضانی3
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت حسابداری اقتصاد ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، farahmand@iaut.ac.ir
3- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
چکیده:   (376 مشاهده)
با تغییرات و تحولات پیوسته محیط کسب‌وکار، شرکت‌هایی می‌توانند موفق شوند که بتوانند خود را با تغییرات و تحولات مستمر محیطی انطباق داده و با بهره­مندی از فرصت‌ها، مزیت رقابتی و سهم بازار به دست آورند. بنابراین حضور در فراسوی مرزهای محلی و فعالیت در بازارهای بین‌المللی، زمینه‌ساز رشد کسب‌وکارها است. در این راستا این پژوهش با هدف شناسایی پیشران‌های بین‌المللی سازی: ضرورت شناخت توانمندی­های داخلی شرکت‌های صنایع ماشین‌آلات صنعتی انجام شد. تحقیق حاضر از منظر هدف توسعه ای-کاربردی و از نظر روش کیفی می‌باشد. تحلیل داده‌ها به‌ روش تحلیل مضمون انجام شد. برای شناسایی عوامل داخلی کسب‌وکارها برای بین‌المللی سازی آن‌ها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و مدیران کسب‌وکارها در زمینه تولید ماشین‌آلات در صنایع محصولات ساختمانی برای گردآوری داده‌ها استفاده شد و مصاحبه تا اشباع نظری ادامه یافت. روش انتخاب نمونه آماری، روش نمونه‌گیری هدفمند بود و در این راستا 22 مصاحبه انجام شد. همچنین در جهت اعتبارسنجی، از دو راهبرد بازبینی خارجی و تکثرگرایی استفاده گردید. برای استخراج مفاهیم و مقوله­ها از کدگذاری و خلق معانی و مضامین استفاده‌شد. بر اساس نتایج به دست آمده در خصوص بین‌المللی سازی شرکت‌های صنایع ماشین آلات صنعتی، هفت مضمون اصلی شامل ظرفیت‌های فنی، ظرفیت‌های مالی شرکت، توانایی مدیران، نیروی انسانی شرکت، تعریف ساختار شرکت، مدیریت دانش و انگیزه حضور در بازار و پنجاه مضمون فرعی استخراج شد. با توجه به نتایج، بین‌المللی سازی نیازمند پیشران‌هایی است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند عاملی برای حرکت به سمت بازارهای بین‌المللی باشد.
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: بین المللی سازی، توانمندی های داخلی، پیشران، ماشین آلات صنعتی
متن کامل [PDF 910 kb]   (74 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/4/9 | پذیرش: 1402/5/31 | انتشار: 1403/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Drivers of internationalization: the need to recognize the internal capabilities of industrial machinery companies. mieaoi 2024; 13 (47) : 10
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1453-fa.html

نصرالهی سعیدلو رضا، فقهی فرهمند ناصر، رمضانی مجتبی. پیشران‌های بین‌المللی سازی: ضرورت شناخت توانمندی‌های داخلی شرکت‌های صنایع ماشین‌آلات صنعتی. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1403; 13 (47) :217-236

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1453-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 47 - ( 5-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660