[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه مدلی دینامیکی برای تبیین ارزش مشارکت مشتری در هم آفرینی ارزش صنعت بانکداری
محمدرضا عبادپور فرشباف1 ، یعقوب علوی متین 2، مرتضی محمودزاده3 ، علیرضا بافنده زنده4
1- دانشجوی دکتری بازرگانی،گروه مدیریت ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2- استادیار، گروه مدیریت ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، alavimatin@iaut.ac.ir
3- استادیار، گروه مدیریت ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
4- دانشیار، گروه مدیریت ، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده:   (934 مشاهده)
خلق ارزش مشترک با مشتریان از طریق یکپارچهسازی منابع مشتری و سازمان از مقتضات پارادایم جدید بازاریابی به‌شمار میرود و بهعنوان یک استراتژی کارآمد تعامل با مشتریان پذیرفته شدهاست. به‌عبارتی مشارکت فعال مشتری در فعالیتهای ارزشساز سازمان یکی از محوریترین اصول این دیدگاه نوظهور است. لذا پژوهش حاضر به‌دنبال ارائه مدلی برای تبیین ارزش مشارکت مشتری و پیامدهای آن در همآفرینی ارزش سازمان و مشتری در صنعت بانکداری است. این امر میتواند خلاءهای پژوهشی در این زمینه را پوشش داده و به توسعه مرزهای دانش در زمینه منطق غالب خدمات و هم چنین همآفرینی ارزش در صنعت بانکداری کمک نماید. با توجه به پیچیدگی روابط بین عوامل مؤثر بر سیستم، در این پژوهش، با ترکیب روشهای گروه کانونی، دیمتل و پویایی شناسی سیستمها به شناسایی عوامل کلیدی و تبیین روابط بین آنها در حلقههای علی سیستم پرداخته شدهاست. روش شناسی پژوهش از نوع آمیختهاست. بدین صورت که در فاز کیفی اکتشافی و در فاز کمی کاربردی است. نتایج پژوهش نشان داد که سرمایهگذاری عاملی اهرمی بوده و با تحریک عوامل مؤثر بر رضایت و نگرش مشتری بر قصد استفاده مشتری و ارزشهای چهارگانه مشارکت مشتری تأثیر مستقیم دارد و اعتماد مشتری به‌صورت غیر مستقیم از طریق تأثیر بر نگرش مشتری بر قصد استفاده و رفتار خرید مشتری مؤثر است. همچنین مشارکت مشتری در ارائه خدمات، یک افزوده جدید به دیدگاه اصلی در ادبیات رضایت مشتری و صنعت خدمات است.
 
شماره‌ی مقاله: 18
واژه‌های کلیدی: مشارکت مشتری، ارزش مشارکت مشتری، همآفرینی ارزش، تبلیغات شفاهی، صنعت بانکداری، پویایی شناسی سیستم
متن کامل [PDF 964 kb]   (430 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/7/12 | پذیرش: 1402/9/27 | انتشار: 1402/10/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abadpour Farshbaf M R, alavi matin Y, Mahmoodzadeh M, Bafandeh Zendeh A. Providing a dynamic model to explain the value of customer participation in co-creating the value of the banking industry. mieaoi 2023; 12 (45) : 18
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1614-fa.html

عبادپور فرشباف محمدرضا، علوی متین یعقوب، محمودزاده مرتضی، بافنده زنده علیرضا. ارائه مدلی دینامیکی برای تبیین ارزش مشارکت مشتری در هم آفرینی ارزش صنعت بانکداری. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (45) :447-477

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1614-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 45 - ( 10-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660