[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 34 - ( 3-1400 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک های مختلف در ایران
هرمز اسدی1 ، مهدی مینایی2 ، سیدبصیر میرتمیزدوست3
1- استادیار پژوهش تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج ، ایران (نویسنده مسئول) ، hormoz.asadi3@gmail.com
2- استادیار مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی امام خمینی(ره)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدرس مدعو مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، کرج، ایران
3- دانشجوی سابق کارشناسی ارشد رشته اقتصاد اسلامی، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، شهرستان آمل ، واحد کرج
چکیده:   (2722 مشاهده)
اهداف پژوهش، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک­های مختلف دولتی و خصوصی شامل بانک­های ملی، پاسارگاد و مهر اقتصاد بوده که  بر روی 384 مراجعه‌کننده که به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­بندی‌شده مورگان انتخاب شدند، در منطقه 3 تهران در سال 1397 اجرا شد. متدلوژی تحقیق، استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمالیتی داده­ها و به‌کارگیری آزمون تی تست و تحلیل رگرسیونی لجستیک (مدل لاجیت) بوده است. طبق نتایج، پایایی پرسش‌نامه­ها از طریق آلفای کرونباخ 80/0 برآورد شد. متغیرها براساس آزمون مربوطه تماماً نرمال بود. طبق مدل برآورد شده، عوامل کیفی سرویس‌های بانکی در بانک­های ملی و پاسارگاد بترتیب 100 و 2/98 درصد و متغیر عوامل فیزیکی و ملموس در بانک مهراقتصاد 9/93 درصد و بیشترین اثر معنی‌داری از لحاظ آماری بر رضایت مشتریان داشته­اند.
واژه‌های کلیدی: رضایت مشتری، بانک، عوامل تاثیرگذار، تحلیل اقتصادی
متن کامل [PDF 1040 kb]   (2556 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/1/23 | پذیرش: 1400/2/13 | انتشار: 1400/3/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

asadi H, Minaei M, Mirtamizdoust S B. Study the factors affecting on customer satisfaction from different banks in Iran. mieaoi 2021; 10 (34) :241-261
URL: http://mieaoi.ir/article-1-944-fa.html

اسدی هرمز، مینایی مهدی، میرتمیزدوست سیدبصیر. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک های مختلف در ایران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1400; 10 (34) :241-261

URL: http://mieaoi.ir/article-1-944-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 34 - ( 3-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4713