1- استادیار پژوهش تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، کرج ، ایران (نویسنده مسئول) ، hormoz.asadi3@gmail.com 2- استادیار مرکز آموزش عالی جهاد کشاورزی امام خمینی(ره)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدرس مدعو مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، کرج، ایران 3- دانشجوی سابق کارشناسی ارشد رشته اقتصاد اسلامی، مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سمنگان، شهرستان آمل ، واحد کرج
چکیده: (2722 مشاهده)
اهداف پژوهش، بررسی عوامل تأثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانکهای مختلف دولتی و خصوصی شامل بانکهای ملی، پاسارگاد و مهر اقتصاد بوده که بر روی 384 مراجعهکننده که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندیشده مورگان انتخاب شدند، در منطقه 3 تهران در سال 1397 اجرا شد. متدلوژی تحقیق، استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمالیتی دادهها و بهکارگیری آزمون تی تست و تحلیل رگرسیونی لجستیک (مدل لاجیت) بوده است. طبق نتایج، پایایی پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ 80/0 برآورد شد. متغیرها براساس آزمون مربوطه تماماً نرمال بود. طبق مدل برآورد شده، عوامل کیفی سرویسهای بانکی در بانکهای ملی و پاسارگاد بترتیب 100 و 2/98 درصد و متغیر عوامل فیزیکی و ملموس در بانک مهراقتصاد 9/93 درصد و بیشترین اثر معنیداری از لحاظ آماری بر رضایت مشتریان داشتهاند.
asadi H, Minaei M, Mirtamizdoust S B. Study the factors affecting on customer satisfaction from different banks in Iran. mieaoi 2021; 10 (34) :241-261 URL: http://mieaoi.ir/article-1-944-fa.html
اسدی هرمز، مینایی مهدی، میرتمیزدوست سیدبصیر. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از بانک های مختلف در ایران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1400; 10 (34) :241-261