[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۱۴، شماره ۵۰ - ( ۱۲-۱۴۰۴ ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تببین الگوی دوره‌های آموزشی کاربردی در صنعت بانکداری با رویکرد بهبود کیفیت در اجرای دوره‌های آموزشی
روح الله حسن‌پور۱ ، وحید فتاحی سرند۲ ، ناصر فقهی فرهمند۳
۱- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد بین الملی ارس، تبریز-ایران
۲- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شبستر، شبستر، ایران (نویسنده مسئول) ، v.fattahi@yahoo.com
۳- دانشیار، گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران؛
چکیده:   (۱۸۰ مشاهده)
هر سازمانی به منظور دستیابی به هدف یا اهدافی خاصی ایجاد می شود و روابط، هماهنگی ها و تخصیص منابع به منظور تحقق همان اهداف در سازمان شکل می گیرند و این نیروی انسانی است که سازمان ها را به اهدافش نزدیک می کند. با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین منبع هر سازمان می باشد مدیران باید به آموزش و افزایش دانش و توانمند سازی آنان برای اداره امور سازمان توجه کافی و لازم را مبذول دارند. هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی دوره های آموزشی کاربردی در صنعت بانکداری با رویکرد بهبود کیفیت در اجرای دوره های آموزشی است. این پژوهش از نظر هدف، توسعه­ای و از نظر روش گردآوری داده‌ها، پژوهشی آمیخته( کیفی و کمی) می باشد. بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته بر روی‌داده‌های کیفی، مضامین دوره‌های آموزشی کاربردی در صنعت بانکداری با رویکرد بهبود کیفیت در اجرای دوره‌های آموزشی شناسایی گردید. این ابزارها  به صورت یک چارچوب مفهومی در اختیار16 نفر از خبرگان و اساتید دانشگاه قرار گفت و از آن‌ها در خصوص تمامی دسته‌بندی‌های موجود در این چارچوب به صورت یک پرسشنامه نظرسنجی شد. پس از جمع‌آوری نظرات خبرگان و استفاده از راهنمایی­های آن‌ها، چارچوب نهایی مورد اصلاح قرار گرفت و مضامین نهایی تأییدشده توسط خبرگان، به صورت پرسشنامه نهایی در­آمد و مورد استفاده قرار گرفت.و درمضامین نیاز سنجی ابعاد، نیاز سنجی دانش و نیاز سنجی فردی و سازمانی و همچنین هدف گذاری اموزشی ابعاد ظرفیت سنجی فردی و سازمانی بهمراه اهداف شغلی و سازمانی و نهایتا فرهنگ سازمان یادگیری و در مضامین اجرای امورش و تسهیلات اموزشی و نهایتا ارزشیابی دوره های اموزشی ابعاد ومقوله ها احصا شدند.

 


 
شماره‌ی مقاله: ۵
واژه‌های کلیدی: دوره های آموزشی، صنعت بانکداری، بهبود کیفیت.
متن کامل [PDF 347 kb]   (۳۹ دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/11/23 | پذیرش: 1403/1/19 | انتشار: 1403/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassanpour R, Fatahi Sarand V, feghhei Farhamand N. Design and explanation the pattern of practical training courses in the banking industry with the approach of improving quality in the implementation of training courses. mieaoi 2026; 14 (50) : 5
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1565-fa.html

حسن‌پور روح الله، فتاحی سرند وحید، فقهی فرهمند ناصر. طراحی و تببین الگوی دوره‌های آموزشی کاربردی در صنعت بانکداری با رویکرد بهبود کیفیت در اجرای دوره‌های آموزشی. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. ۱۴۰۴; ۱۴ (۵۰) :۱۱۱-۱۲۹

URL: http://mieaoi.ir/article-۱-۱۵۶۵-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 50 - ( 12-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4692