1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 2- استاد گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، iranzadeh@iaut.ac.ir 3- استاد گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده: (313 مشاهده)
تحول دیجیتال به «فرایند استفاده از فناوریهای دیجیتال برای ایجاد یا اصلاح فرآیندهای کسبوکار، فرهنگ و تجربیات مشتری جدید برای برآوردن نیازهای تجاری و بازار» اشاره دارد. این مطالعه با هدف ارائه مدل بازاریابی دیجیتالی شرکت بین المللی کارفور انجام شدهاست. روش پژوهش مطالعه حاضر با رویکرد کیفی انجام شدهاست. جهت گردآوری دادهها به تدوین سؤالات مصاحبه مبادرت ورزیده شد. جامعه آماری شامل 10 نفر از خبرگان حائز شرایط بودهاند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و غیر احتمالی انتخاب شدند و با آنها مصاحبههای عمیق و نیمهساختاریافته انجام گرفت. گام اول مطالعه حاضر با استفاده از روش تحلیل کیفی مضمون (رویکرد ویرایش مصاحبه، تلخیص آنها و تفسیر مفاهیم و کلمات) برای شناسایی مقولههای اصلی و فرعی پژوهش استفاده شدهاست. برای تحلیل کیفی از نرمافزار MAXQDA استفاده شدهاست. در مجموع الگوی بهدست آمده مشتمل بر 8 مضمون اصلی است که شامل هوش بازاریابی، زیرساختهای لازم، عملکرد نوآورانه، بازاریابی محتوا، نیروی انسانی متخصص، بازاریابی دیجیتالی، رقابتپذیری و وفاداری مشتریان میباشد. یکی از مهمترین مزایای ارتباطات دیجیتال، توانایی پشتیبانی از بازخورد، تعامل و پاسخ است - عاملی که اطلاعات حیاتی را برای مشتریان فراهم میکند و میتواند برای تنظیم دقیق ارتباطات استفاده شود.
Beshtivan T R, iranzadeh S, taghizadeh H. Presenting the digital marketing model of Carrefour International Company. mieaoi 2023; 12 (42) :443-458 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1601-fa.html
بشتیوان طاهر رشید، ایرانزاده سلیمان، تقیزاده هوشنگ. ارائه مدل بازاریابی دیجیتالی شرکت بین المللی کارفور. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (42) :443-458