[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 13، شماره 48 - ( 6-1403 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
واکاوی نقش سیاست‌های حمایت از مشتریان مالی در کارایی سود بانکها
ابوالفضل مدنی1 ، حسین پناهیان2 ، علی فرهادیان3 ، سید عبدالجابر قدرتیان کاشان4 ، حسن قدرتی5
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی -مالی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران
2- استاد مدیریت مالی، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران (نویسنده مسئول) ، panahian@yahoo.com
3- دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه کاشان، کاشان
4- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
5- استادیار گروه مدیریت ، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، کاشان، ایران
چکیده:   (571 مشاهده)
در این پژوهش واکاوی نقش سیاست­های حمایت از مشتریان مالی در کارایی سود بانکها مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از لحاظ طبقه بندی بر حسب هدف، پژوهشی کاربردی است و از لحاظ طبقه بندی بر مبنای روش، تحقیق توصیفی محسوب می‌شود و از میان تحقیقات توصیفی، از نوع همبستگی است. قلمرو مکانی این پژوهش کلیه بانک های ایرانی بوده که تحت نظارت بانک مرکزی در بازه تحت مطالعه، فعالیت داشته و در زمینه عملیات اجرایی بانکی شامل جذب سپرده ها و اعطای تسهیلات به عنوان بانک تخصصی یا تجاری، دولتی یا خصوصی فعالیت داشته و نهاد خاص مالی یا واحد نظارتی و موارد مشابه نباشد. فرضیه های پژوهش با استفاده از نمونه ای متشکل از 25 بانک ایرانی طی سال های 1396 تا 1401 و با بهره گیری از الگوی رگرسیون چندگانه مبتنی بر تکنیک داده های تابلویی مورد آزمون قرارگرفت. یافته های بدست آمده حاکی از آن است که رعایت الزامات قانونی رفتار منصفانه با مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. رعایت الزامات قانونی افشای اطلاعات مورد نیاز مشتری با مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. رعایت الزامات قانونی در زمینه پاسخ گویی یا حل دعاوی مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد. و همچنین نظارت بر اعمال سیاست های حمایتی از مصرف کنندگان محصولات یا خدمات مالی بر کارایی سود بانک ها تاثیر مثبت دارد.
 
شماره‌ی مقاله: 11
واژه‌های کلیدی: سیاست‌های حمایت از مشتریان مالی، کارایی سود بانکها، خدمات مالی، الزام قانونی
متن کامل [PDF 773 kb]   (154 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/2/15 | پذیرش: 1403/4/12 | انتشار: 1403/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Madani A, Panahian H, Farhadian A, Ghodratian Kashan S A, Ghodrati H. Analyzing the role of financial customer support policies in the profitability of banks. mieaoi 2024; 13 (48) : 11
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1613-fa.html

مدنی ابوالفضل، پناهیان حسین، فرهادیان علی، قدرتیان کاشان سید عبدالجابر، قدرتی حسن. واکاوی نقش سیاست‌های حمایت از مشتریان مالی در کارایی سود بانکها. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1403; 13 (48) :287-309

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1613-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 48 - ( 6-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4692