[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 43 - ( 4-1402 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و تدوین بهبود عملکرد اقتصادی صادراتی(مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط غذایی)
رضا احدی نژاد1 ، وحیدرضا میرابی2 ، اسماعیل حسن پور قروقچی3
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد بین المللی قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2- دانشیار گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نوینسده مسئول) ، vah.mirabi@iautb.ac.ir
3- استادیار گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
چکیده:   (447 مشاهده)
برای بهبود عملکرد اقتصادی صادراتی، نیاز است که شناخت دقیقی از بازارها و رقبا داشته و سپس، با تحلیل بازارها و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، استراتژی‌های مناسبی برای تقویت صادرات ارائه داده که این شامل بهبود کیفیت محصولات، افزایش بهره‌وری تولید، استفاده از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندهای تولید و صادرات می باشد. این اقدامات به کمک استراتژی‌های بازاریابی موثر، تسهیلات مالی مناسب و حمایت از توسعه فناوری و نوآوری، می‌تواند به بهبود عملکرد اقتصادی صادراتی کمک نماید، همانطور که عنوان شد  هدف تحقیق حاضر طراحی و تدوین بهبود عملکرد اقتصادی صادراتی(مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط غذایی) بوده است. جامعه آماری این پژوهش مشتمل بر دو گروه است 1- خبرگان دانشگاهی در حوزه صادرات 2- پرسنل شرکت های کوچک ومتوسط صادراتی در محدوده استان تهران، برای انتخاب نمونه در جامعه کیفی از شیوه گلوله برفی و جامعه کمی از شیوه نمونه در دسترس استفاده شد. در نهایت 20 خبره و 217 نفر از پرسنل شرکت های کوچک ومتوسط صادراتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج آماری نشان داد که 78 متغیراثرگذار نفوذ به بازارهای بین الملل هستند، و از نظر آماری همه آنها موثر هستند. 33 مولفه اثرگذار نفوذ به بازارهای بین الملل هستند،بر اساس مدل مزبور نفوذ به بازار بین الملل شامل  5  بعد، 33 مولفه و 75 شاخص می باشد و در مقایسه با مدل اولیه پژوهش شامل 5، 33 مولفه و 78 شاخص، 3 شاخص در مدل نهایی حذف گردید و بقیه مولفه ها و ابعاد ضمن برخورداری از بارعاملی مناسب، درمدل نهایی تایید گردیدند.
شماره‌ی مقاله: 16
واژه‌های کلیدی: صادرات، عملکرد صادرات، شرکت های کوچک و متوسط، صادرکننده مواد غذایی
متن کامل [PDF 866 kb]   (180 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/1/11 | پذیرش: 1402/3/7 | انتشار: 1402/4/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ahadinejad R, mirabi V, hasanpoor ghoroghchi E. Designing and compiling the improvement of export economic performance (Case Study: small and medium-sized food companies). mieaoi 2023; 12 (43) : 16
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1615-fa.html

احدی نژاد رضا، میرابی وحیدرضا، حسن پور قروقچی اسماعیل. طراحی و تدوین بهبود عملکرد اقتصادی صادراتی(مطالعه موردی: شرکت های کوچک و متوسط غذایی). نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1402; 12 (43) :443-464

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1615-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 43 - ( 4-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4692