1- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحدتبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 2- دانشیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، a.b.zendeh@gmail.com 3- استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده: (21 مشاهده)
خلق ارزش یک عامل اصلی در پایداری و تعالی سازمانها است که علاو بر سودآوری، حفظ مشتری، دستیابی به اهداف کسب و کار و ایجاد درآمد را به دنبال دارد. هدف از پژوهش حاضر، ارائه الگوی مشارکت ذینفعان جهت خلق ارزش در صنعت بانکداری است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی میباشد که تعداد آنها 450 نفر است. برای محاسبه حجم نمونه آماری از رابطه کوکران استفاده شده است که حجم نمونه آماری 208 نفر بهدستآمده است. برای انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شده است. در بخش کمی برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده است. روایی و پایایی ابزار در بخش کمی با استفاده از نظر متخصصان و آلفای کرونباخ انجام شده است. در نهایت سه مولفه آگاهی ذینفعان، فرهنگ سازمانی، عملکرد بانک شناسایی شدند و الگوی مشارکت ذینفعان موید تایید قرار گرفت.
Tagavi A, Bafandeh zendeh A, Aly S. Providing a stakeholder participation model to create value in the banking industryAbstract. mieaoi 2025; 14 (52) : 14 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1661-fa.html
تقوی کارترپ علیرضا، بافنده زنده علیرضا، عالی صمد. ارائه الگوی مشارکت ذینفعان جهت خلق ارزش در صنعت بانکداری. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1404; 14 (52) :351-382