1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران 2- گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، iranzadeh@iaut.ac.ir 3- گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
چکیده: (31 مشاهده)
امروزه بسیاری از سازمانها به دنبال توانمندسازیدرکسب وکار خود هستند، زیرا میتواند راه حلی برای افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه درکارکنان باشد. توانمندسازی کارکنان به عملی اطلاق می شود که به کارمندان استقلال، منابع و حمایت لازم برای تصمیم گیری، حل مشکلات و مالکیت کارشان را می دهد. و این اعتماد به کارکنان برای تصمیم گیری صحیح و فراهم کردن منابع مورد نیاز برای موفقیت و تشویق آنها به یادگیری و رشد از طریق تجربیاتشان است. هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی مدل برای توانمند سازی مهارت های دیجیتالی کارکنان بانک کشاورزی می باشد.جامعه آماری پژوهش حاضر خبرگان شامل مدیران بانک کشاورزی، متخصصان و اساتید دانشگاهی رشته مدیریت در حوزه بانکداری که در زمینه مربوطه دانش، تخصص و مهارت لازم را داشتند، می باشد. در این پژوهش در بخش کیفی بر اساس مصاحبه های انجام شده و رسیدن به اشباع نظری در مجموع 11 مصاحبه صورت گرفته است. در تجزیه و تحلیل کیفی، مصاحبه های اولیه از روش تحلیل داده های کیفی موسوم به تحلیل تم استفاده شده است که نتایج آن در تبین مدل تحلیلی پژوهش قابل دسترسی است.مصاحبه ها جهت گرد آوری داده ها به صورت نیمه ساختار یافته با این افراد انجام پذیرفت و نمونه انتخابی به صورت تصادفی با روش گلوله برفی گرفته شد. در این مطالعه برای گردآوری داده های کیفی از روش کدگذاری باز،کدگذاری محوری و انتخابی استفاده شد.
Abdullahpour S, Iranzadeh S, Taghizadeh H. "Designing a Model for Empowering Marketing and Sales Staff in Agricultural Bank: A Digital Approach". mieaoi 2025; 14 (51) : 22 URL: http://mieaoi.ir/article-1-1812-fa.html
عبداله پور شیلان، ایران زاده سلیمان، تقی زاده هوشنگ. طراحی مدل توانمندسازی کارکنان بازاریابی و فروش در بانک کشاورزی:رویکردی دیجیتال. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1404; 14 (51) :497-520