[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۶، شماره ۱۸ - ( ۳-۱۳۹۶ ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
رتبه بندی عوامل کلیدی موثر بر بکارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی در ایران
محمد‌حسین احسان‌فر۱، ابوالقاسم اثنی‌عشری امیری۲، رضا مطیعی۳
۱- استادیار، گروه اقتصاد، دانشگاه پیام نور
۲- دانشیار، گروه اقتصاد، دانشگاه پیام نور
۳- مدرس، گروه اقتصاد، دانشگاه پیام نور
چکیده:   (۴۵۲۸ مشاهده)

یکی از اهداف انقلاب اسلامی، گسترش و نهادینه‌سازی اصول و مبانی اسلام در عرصه‌های گوناگون و انطباق و سازگارکردن کارکرد نظام های مختلف جامعه با موازین شرع و فقه اسلامی است. نظام آموزشی بعنوان یک بستر و زمینه برای بروز خلاقیت، نوآوری، شکوفایی و رشد جمعی و فردی بین اعضای یک جامعه می‌تواند مزایای قابل توجهی را در حوزه نظر و عمل به همراه داشته باشد. بکارگیری این نظام در عملیاتی کردن مبانی اقتصاد اسلامی نیازمند در نظر گرفتن عوامل مختلف است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر به کارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی در ایران می‌باشد. با بررسی ادبیات موضوع و بر مبنای دیدگاه‌های موجود در حوزه اقتصاد اسلامی، 30 زیر معیار در قالب 2 عامل اصلی شناسایی شد. این عوامل و زیرمعیارها با نظر سنجی از 313 نفر از خبرگان، اساتید دانشگاهی و حوزههای علمیه و با کمک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی رتبه بندی گردید. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از نظر خبرگان، هنگام تصمیمگیری در خصوص به کارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی بایستی عوامل آموزش و پرورش، دانشگاه، فضای مجازی سایبر و حوزه علمیه به ترتیب مد نظر قرار گیرند

واژه‌های کلیدی: اقتصاد اسلامی، نظام آموزشی، آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی
متن کامل [PDF 458 kb]   (۹۵۹ دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/3/6 | پذیرش: 1396/3/6 | انتشار: 1396/3/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying and Ranking Key Factors Influencing the Adoption of the education system to promote the teachings of Islamic economics in Iran. mieaoi 2017; 6 (18) :61-82
URL: http://mieaoi.ir/article-1-454-fa.html

احسان‌فر محمد‌حسین، اثنی‌عشری امیری ابوالقاسم، مطیعی رضا. رتبه بندی عوامل کلیدی موثر بر بکارگیری نظام آموزشی در ترویج آموزه‌های اقتصاد اسلامی در ایران. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. ۱۳۹۶; ۶ (۱۸) :۶۱-۸۲

URL: http://mieaoi.ir/article-۱-۴۵۴-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 18 - ( 3-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4692