[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 22 - ( 1-1397 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر بانکداری مجازی بر سودآوری سیستم بانکی
پروانه سلاطین1، راضیه براتی2، سمانه محمدی3
1- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، گروه اقتصاد فیروزکوه
2- کارشناس ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیکی
3- کارشناس ارشد اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه
چکیده:   (5466 مشاهده)
صنعت بانکداری در جهان، همچون سایر حوزه­های علمی و صنعتی، در حال گسترش، تغییر و تحول است. امروزه بانک­ها در بیشتر کشورها درصدد ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن به مشتریان خود هستند. اگر بانکی نتواند خدمات راه دور و خدمات بانکداری مجازی را به مشتریان خود ارائه دهد محکوم به ورشکستگی است. لذا گذر از بانکداری سنتی به بانکداری مجازی یک الزام است نه یک انتخاب با توجه به مزایای اقتصادی فراوان سیستم­های بانکداری مجازی از نظر کاهش هزینه­ها و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان، رفع محدودیت­های زمانی و مکانی و گسترش حوزه فعالیت­های بانکی و بازاریابی در بسیاری از کشورهای پیشرفته علاوه بر بانک­های جدید که خدمات خود را فقط از طریق ارتباطات الکترونیکی به مشتریان ارائه می­دهند، بانک­های با سابقه در کنار فعالیت­های فعلی خود با تأسیس بانک­های مستقل به شیوه­ی الکترونیکی به عملیات خود وسعت می­بخشند. در سال­های اخیر، بهره­گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، به صورت چشمگیری در صنایع خدماتی ایران به ویژه در صنعت بانکداری افزایش یافته است. با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات شرایط بانکداری اینترنتی، پرداخت­الکترونیکی، امنیت سرمایه­گذاری و تبادل اطلاعات در کشور فراهم شده است. در این راستا هدف اصلی این مقاله بررسی میزان تاثیرگذاری بانکداری مجازی بر سودآوری بانک­های تجاری منتخب(پارسیان، پاسارگاد، ملت، تجارت، اقتصاد نوین و صادرات) می­باشد. نتایج حاصل از برآورد مدل با استفاده از روش اثرات ثابت در دوره زمانی 1387-1394 نشان می­دهد که تعداد پایانه­های فروش و تعداد دستگاه­های خود­پرداز به عنوان شاخص­های نشان­دهنده بانکداری مجازی تأثیر مثبت و معناداری برسودآوری بانک­های تجاری منتخب دارند
واژه‌های کلیدی: بانکداری مجازی، سودآوری، پانل دیتا
متن کامل [PDF 274 kb]   (1463 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/12/15 | پذیرش: 1396/12/15 | انتشار: 1396/12/15
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The impact of Electronic Banking on profitability in banking system. mieaoi 2018; 7 (22) :209-233
URL: http://mieaoi.ir/article-1-610-fa.html

سلاطین پروانه، براتی راضیه، محمدی سمانه. تاثیر بانکداری مجازی بر سودآوری سیستم بانکی. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1397; 7 (22) :209-233

URL: http://mieaoi.ir/article-1-610-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 22 - ( 1-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645