[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 31 - ( 4-1399 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان بانک‌های زاهدان به تفکیک دولتی و خصوصی-نیمه‌خصوصی
ملیحه ملاشاهی1 ، سامان ضیایی2
1- دانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی دانشگاه زابل
2- دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه زابل (نویسنده مسئول)
چکیده:   (3700 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر اولویت‌بندی شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان از بانک‌های شهرستان زاهدان به تفکیک بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی است. در ابتدا با بررسی منابع علمی موجود و مصاحبه با کارشناسان و خبرگان بانکداری و اقتصاد، مجموعه‌ای از شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان استخراج شد و پس از رفع کاستی‌ها و نارسایی‌ها، در نهایت 10 شاخص برای بررسی رضایت مشتریان از بانک‌ها در نظر گرفته شد. جامعه‌ آماری شامل مشتریان بانک‌های شهرستان زاهدان می‌باشد و تعداد اعضای نمونه انتخابی 400 نفر برای کل بانک‌ها در نظر گرفته شدند. مدل مفهومی پژوهش طراحی و با گردآوری نظرات مشتریان بانک‌های شهرستان زاهدان، ازطریق توزیع پرسش‌نامه در بین مشتریان بانک‌های شهرستان زاهدان به تفکیک دولتی، خصوصی و نیمه‌خصوصی در شش ماهه اول سال 1398 در چارچوب معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. پس از تخمین نتایج با استفاده از نرم‌افزار لیزرل شاخص‌هایی که روایی لازم را ندارند از مدل حذف شدند. با توجه به نتایج تخمین این پژوهش، در مجموع شاخص‌های انگیزه‌های دینی، دسترسی راحت و سهولت خدمات، و عکس‌العمل دوستانه کارکنان با مشتریان در جلب رضایت مشتریان، موفق‌تر از دیگر شاخص‌ها عمل کرده‌اند.
 
 
واژه‌های کلیدی: رضایت‌مندی، مشتریان، بانک، مدیریت، معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 1560 kb]   (1030 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/12/19 | پذیرش: 1399/3/31 | انتشار: 1399/4/4
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mollashahi M, ziaee S. Customer Satisfaction Indicators of Zahedan Banks to Public-Private-Semi-Private. mieaoi 2020; 9 (31) :17-47
URL: http://mieaoi.ir/article-1-957-fa.html

ملاشاهی ملیحه، ضیایی سامان. شاخص‌های رضایت‌مندی مشتریان بانک‌های زاهدان به تفکیک دولتی و خصوصی-نیمه‌خصوصی. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1399; 9 (31) :17-47

URL: http://mieaoi.ir/article-1-957-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 31 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710