[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 39 - ( 6-1401 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی در سیستم بانکداری مجازی (بانک سپه ایران)
علی رستمی1 ، ناصر میرسپاسی 2، افسانه زمانی مقدم3 ، کرم اله دانشفرد4
1- دانشجوی دکتری مدیریت دولتی (منابع انسانی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات متحده عربی
2- استاد مدیریت منابع انسانی دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران (نویسنده مسئول) ، Jmsrbiau@yahoo.com
3- دانشیار مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
4- استاد رشته مدیریت دولتی (مالی) دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران
چکیده:   (1361 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی در سیستم بانکداری مجازی (بانک سپه ایران) می‌باشد. تحقیق حاضر از نظر چگونگی گردآوری داده‏های مورد نیاز، در گروه «تحقیق تلفیقی اکتشافی» طبقه‏بندی می‏شود. در مرحله کیفی، جامعه آماری اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در حوزه مدیریت منابع انسانی از یکسو و مدیران حرفه ای بانک از سوی دیگر بودند و با استفاده از روش نمونه‌گیری نظری هدفمند 10 نفر شناسایی شدند. جامعه آماری در فاز کمی شامل کلیه کارکنان بانک سپه در شهر تهران بوده که  با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. در مرحله کمی ابزار اصلی طراحی پرسشنامه همان یافته های بخش کیفی است. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها و بررسی فرضیه­ها از نرم­افزار  Smart PLS3 استفاده شد. در پژوهش ابتدا مبانی نظری گردآوری شده است که منجر به شناسایی جنبه‏های متعدد پدیده شده و امکان تدوین الگوی مفهومی تحقیق فراهم شد، سپس بر مبنای یافته‏های حاصل از داده‏ها ابزار تحقیق ساخته شد. در گام بعدی از طریق مصاحبه عمیق با خبرگان به طراحی مدل مفهومی برخواسته از داده‌ها پرداخته شد و سپس مدل مفهومی طراحی شده از طریق داده‏های کمی گردآوری شدند تا تعمیم‏پذیری یافته‏ها میسر شود. نتایج نشان داد بین ارتقای سطح خدمات رسانی، بهبود نحوه انجام فرایندهای درونی سازمان، مدیریت استعداد، استفاده از رویه های مدیریت استراتژیک، بهبود مشتری مداری و مدیریت منابع انسانی در سیستم بانکداری مجازی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: مدیریت منابع انسانی،سیستم بانکداری مجازی، معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 861 kb]   (654 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/9/3 | پذیرش: 1401/1/20 | انتشار: 1401/6/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rostami A, Mirsepasi N, zamanimoghdam A, daneshfard K. Presenting a human resource management model in the virtual banking system (Sepah Bank of Iran). mieaoi 2022; 11 (39) : 5
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1158-fa.html

رستمی علی، میرسپاسی ناصر، زمانی مقدم افسانه، دانشفرد کرم اله. ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی در سیستم بانکداری مجازی (بانک سپه ایران). نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1401; 11 (39) :105-138

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1158-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 39 - ( 6-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645