[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 33 - ( 12-1399 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل توسعه محصولات جدید با رویکرد خلق مزیت رقابتی در صنایع غذایی با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد
غلام رضا پسیان1 ، ایرج نوری 2، حبیب الله جوانمرد3
1- دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک. اراک، ایران
2- استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک. اراک، ایران ، I-nouri@iau-arak.ac.ir
3- دانشیارگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک. اراک، ایران
چکیده:   (404 مشاهده)
توسعه محصول جدید یکی از بزرگ­ترین قدرت­ها و درعین حال، ازپیچیده­ترین فعالیت­های موجود و عاملی مهم برای موفقیت شرکت­های تولید کننده در بازار است. از همین­روی شرکت­­ها برای رشد و بقا در عرصه رقابت، ملزم به تولید و ارائه محصولات جدید به بازار هستند. این مهم به­ویژه در صنایع غذایی با تنوع علایق و سلایق مشتریان و برخورداری از رقبای متعدد، از اهمیت بیشتر برخودار است. از این رو در پژوهش حاضر با توجه به خلاء پژوهشی داخلی موجود در این زمینه، پژوهشگران در صدد ارائه مدل توسعه محصولات جدید با رویکرد خلق مزیت رقابتی در صنایع غذایی با بکارگیری شیوه نظریه­پردازی داده بنیاد هستند. جامعه آماری این مطالعه متشکل است از خبرگان دانشگاهی، مدیران و کارشناسان ارشد مدیریت صنعتی و بازرگانی که در زمینه مورد مطالعه از اطلاعات و تجارب ارزنده­ای برخوردارند. شیوه­ی نمونه­گیری در این مطالعه هدفمند - نظری است. همچنین  ابزار گردآوری داده­ها، مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبه عمیق نیمه­ساختاریافته و شیوه­ی تجزیه و تحلیل آن بر مبنای طرح نظام مند استراوس و کوربین (کدگذاری باز، محوری و گزینشی است). براین اساس در مرحله کدگذاری باز  با حذف کدهای مشابه، در مجموع 94 کد شناسایی شد که در در 5 دسته عوامل علّی، عوامل زمینه­ای، عوامل مداخله­گر، راهبردها و پیامدها، طبقه­بندی و در قالب مدل توسعه محصولات جدید با رویکرد خلق مزیت رقابتی در صنایع غذایی با رویکرد نظریه­پردازی داده بنیاد ارائه گردیدند.
 
شماره‌ی مقاله: 10
واژه‌های کلیدی: توسعه محصولات جدید، مزیت رقابتی، صنایع غذایی
متن کامل [PDF 676 kb]   (419 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/9/3 | پذیرش: 1399/11/27 | انتشار: 1399/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pesyan G, Noori I, javanmard H. Designing a new product development model with the approach of creating a competitive advantage in the food industry with the foundation's data theorizing approach. mieaoi 2021; 9 (33) : 10
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1516-fa.html

پسیان غلام رضا، نوری ایرج، جوانمرد حبیب الله. طراحی مدل توسعه محصولات جدید با رویکرد خلق مزیت رقابتی در صنایع غذایی با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1399; 9 (33) :240-263

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1516-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 33 - ( 12-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660