معیارهای تحول در رشته اقتصاد از دیدگاه متخصصین شاغل در بازار کار
|
حسین صادقی1، حمید آسایش2، محمدرضا محمدی3 |
1- دانشیار دانشگاه تربیت مدرس 2- استادیار دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) 3- عضو هیات علمی دانشگاه امام خمینی نوشهر |
|
چکیده: (3995 مشاهده) |
با عنایت به دلایل مختلف امروزه اصلاح دوره کارشناسی رشته اقتصاد و حذف گرایشها در راستای تحول علوم انسانی مورد تاکید قرار گرفته است، لیکن بررسی نظر دانش آموختگان رشته شاغل در بازار کار حاکی از این موضوع میباشد که طبق نظر نمونه 350 نفری از متخصصین اقتصاد با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی از بین اقدامهای اصلاحی از قبیل تقویت دروس اسلامی، تقویت دروس کلیدی ، بومی سازی و تقویت دروس مرتبط با اقتصاد ایران ، معرفی دروس بین رشتهای به منظور تقویت قدرت تحلیلی دانشجویان اقتصاد، معرفی دروس جدید به منظور آشنا کردن دانشجویان با مسائل جاری در اقتصاد منطقهای و جهانی، عدم تحول در دروس فعلی و اضافه نمودن گرایش جدید کاربردی و تدوین چارچوب برای دروس، شاخصهای مرتبط با ایجاد چارچوب مدون و مشخص برای دروس رشته و اضافه نمودن گرایشهای کاربردی در رشته اقتصاد و معرفی دروس بین رشته ای دارای اولویت از دیدگاه بازار کار میباشد.
|
|
واژههای کلیدی: : رشته اقتصاد، تحول، تحلیل سلسله مراتبی، گرایش |
|
متن کامل [PDF 374 kb]
(810 دریافت)
|
نوع مقاله: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1396/3/6 | پذیرش: 1396/3/6 | انتشار: 1396/3/6
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|