[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
پایگاه های نمایه کننده
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 14، شماره 52 - ( 7-1404 ) ::
فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مبتنی بر فعالیت‌های ورزشی اسلامی در محیط‌های مدرسه
علی نعیمی1 ، میرحسن سیدعامری2 ، میثم نوری3
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ایران.
2- استاد گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه ، ایران ، m.ameri@urmia.ac.ir
3- استادیار گروه رفتار حرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه ، ایران.
چکیده:   (26 مشاهده)
اوقات فراغت زمانی است که دانش آموزان از ارائه تکالیف اجباری برای مدرسه و پیروی از برنامه روزمره سال تحصیلی فراغت می­یابند و فرصتی است برای سرگرم شدن، تفریح کردن و لذت بردن که متعلق به آنان است و از این رو باید به کارهایی بپردازند که به آن­ها علاقمندند و همچنین پوشش دهنده برای نیازهای جسمانی و روانشناختی آنهاست. هدف از این پژوهش توسعه اوقات فراغت دانش­آموزان با رویکرد مبتنی بر فعالیت­های ورزشی در محیط­های مدرسه می­باشد. این پژوهش از لحاظ هدف تحقیق از نوع (کیفی)، از لحاظ نوع روش گراندد تئوری است. جامعه آماری ما شامل مدیران ارشد آموزش و پرورش که سابقه مدیریت عملی و علمی در حوزه ورزش دانش آموزی را دارند بود. روش نمونه گیری به‌ صورت هدفمند بود و تعداد نمونه این پژوهش تا اشباع نظری از مدیران آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی  با سابقه مدیریت در سطوح مختلف تا زمانی که اشباع نظری حاصل شود و با آن‌ها مصاحبه به عمل آمد که در این پژوهش با اجرای 10 مصاحبه به این مرحله رسید، و طی سه مرحله کد گذاری انجام گرفت و 73 شاخص و 13 مولفه از بین مصاحبه های صورت گرفته، استخراج گردید که شامل عوامل علی (نیازهای فردی، نیازهای سازمانی)؛ عوامل مداخله­گر (عوامل فردی، عوامل سازمانی)؛ عوامل زمینه­ای (زیرساختها، ظرفیتهای اجتماعی و سازمانهای حمایتی)؛ ابعاد و نشانگرها (دسترس بودن فعالیتهای اوقات و فراغت، دستیابی مالی، دستیابی ذهنی(ادراکی) و دستیابی فیزیکی)؛ عوامل پیامدی (فردی و اجتماعی) و عوامل راهبردی بودند.
شماره‌ی مقاله: 20
واژه‌های کلیدی: اوقات فراغت، دانش‌آموزان، فعالیت‌های ورزشی، مدرسه
متن کامل [PDF 571 kb]   (9 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1403/8/26 | پذیرش: 1403/11/6 | انتشار: 1404/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naeimi A, Seyed Ameri M, Nouri M. Developing students' leisure time with an approach based on Islamic sports activities in school environments. mieaoi 2025; 14 (52) : 20
URL: http://mieaoi.ir/article-1-1787-fa.html

نعیمی علی، سیدعامری میرحسن، نوری میثم. توسعه اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مبتنی بر فعالیت‌های ورزشی اسلامی در محیط‌های مدرسه. نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامي. 1404; 14 (52) :523-544

URL: http://mieaoi.ir/article-1-1787-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 52 - ( 7-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی Islamic Economics and Banking
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4722